Εκτύπωση

Στρατευμένοι ερασιτέχνες ή στρατευμένη δημοσιογραφία;

Συγγραφέας: Αντώνης Μαδεμτζίδης.... Δημοσίευση στη κατηγορία Ο Αντώνης Μαδεμτζίδης γράφει

Σας άρεσε το άρθρο?
(11 ψήφοι, μέση τιμή 4.18 από τα 5 αστέρια)

press-and-moneyΔημοσιεύτηκε χθες στο site της Πρωϊνής ένα άρθρο βγαλμένο από άλλες εποχές. Ένα άρθρο με έντονη την "Πρετεντέρεια" μυρωδιά μέσα του. Ένα άρθρο ανώνυμο...

Κάτω από τον τίτλο Ο επαγγελματισμός επιστρέφει στο ΔΗΠΕΘΕ ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ αυτός δημοσιογράφος εξιστορεί θεατρικά παρασκηνιακά γεγονότα της πόλης τα τελευταία 2,5 χρόνια όπως τα φαντάστηκε (όχι, δεν είναι τυχαίο το ρήμα).

Δεν είναι φυσικά κακό να είσαι φίλος του Γκόνη και της δουλειάς του, ούτε είναι κακό βέβαια που αυτός αναλαμβάνει τις τύχες του ΔΗΠΕΘΕ. Αλλά αυτά απέχει παρασάγγας από το ύφος και το περιεχόμενο του κειμένου.

Με λίγα λόγια (αν ακόμη δεν κάνατε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο) ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος αποκαλεί (ίσως όχι πάντα με τις συγκεκριμένες λέξεις) τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή Θοδωρή Αμπαζή "απατεώνα", "τυχοδιώκτη", "καιροσκόπο", "προβοκάτορα" και... "ερασιτέχνη". Ο λόγος; ό,τι έκανε στην πόλη μας αυτό το διάστημα, δεν το έκανε για να υπηρετήσει την τέχνη, να βάλει ανθρώπους να συμμετέχουν ενεργά, να προσφέρει θεατρικές γνώσεις σε (ανίδεους μέχρι χθες) συμπολίτες μας, να "κατεβάσει" το ποιοτικό θέατρο στο λαό... όχι... δεν το έκανε γι αυτό. Ο στόχος ήταν άλλος: μέσα από την "προβατοποίηση" των ερασιτεχνών, προσπάθησε με ύπουλα μέσα (και μόνο!) να πάρει και το Φεστιβάλ Φιλίππων υπό την καθοδήγησή του.

Και τα κατάφερε, έτσι δεν είναι ΑΝΩΝΥΜΕ; Οι δεκάδες ερασιτέχνες είναι πρόβατα πλέον. Άβουλα, ανόητα όντα. Όχι ενεργοί πολίτες σε αυτή τη

μικρή κοινωνία (ναι φίλε μου... μικρή είναι η κοινωνία...). Αλλά ανόητα όντα. Που θα περιμένουν εναγωνίως και στην επόμενη ερασιτεχνική παράστασή τους να ακούσουν το μηχανάκι σου και να αγαλιάσει η ψυχή τους, αφού θα έχει έρθει ένας "επαγγελματίας" να τους δει...

Ως και εκείνη την Κυριακάτικη συνάντηση στο Βαλάκου, για να σωθεί το ΔΗΠΕΘΕ από τον κίνδυνο που μπήκε λόγω της αμέλειας δημοτικού υπαλλήλου (υπό την πλήρη κάλυψη του Δημάρχου), τη θεωρεί στημένη! Ο βασικός στόχος ήταν να βρίστεί ο Δήμαρχος (μάλιστα λέγεται πως ο Αμπαζής είχε γράψει και τους στίχους-βρισιές του καθενός εκεί μέσα).

Προφανώς, ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος μόνο βλέπει την αλήθεια και δεν πλανάται από ψέματα...

Είναι ψέμα πως η πόλη αυτή τη στιγμή έχει τους περισσότερους ενεργούς ερασιτέχνες από ποτέ...

Είναι ψέμα πως έχουν ξεπεραστεί χαζές "αντιπαλότητες" μεταξύ των θεατρικών ομάδων και στις συναντήσεις για τα θεατρικά βοηθούν όλοι όπως μπορούν.

Είναι ψέμα πως δεκάδες άνθρωποι (που καθόλου ή ελάχιστα είχαν ασχοληθεί ως τώρα με το θέατρο) πλέον παίζουν σε παραστάσεις αλλά, κυρίως, έχουν κάνει τα κεντρικά σημεία της πόλης "σπίτι τους". Παίζουν με άνεση μπροστά στον κόσμο, επιβραβέβονται μόνο από το χαμόγελο και το χειροκρότημα των περαστικών και περιμένουν πως και πως να περάσει το διάλλειμα για να... ξαναπαίξουν.

Είναι ψέμα πως οι "παράπλευρες εμφανίσεις" και τα σεμινάρια του Αμπαζή (θεατρικά, σκηνοθετικά, ερμνηνευτικά, έκφρασης) απέδωσαν καρπούς στους ερασιτέχνες της πόλης και τους έκαναν να βλέπουν πλέον τις παραστάσεις με άλλο μάτι.

Είναι ψέμα πως υπήρχαν άνθρωποι που ήρθαν σε μία εξαιρετικά δύσκολη παράσταση ("Οι έμποροι των εθνών") 4 και 5 φορές, μόνο και μόνο για να την παρακολουθήσουν από διαφορετικές γωνίες-θέσεις και να "ρουφήξουν" κάθε λέξη και κάθε έκφραση των πρωταγωνιστών.

Μην είστε κορόιδα. Όλα αυτά έγιναν για να αποκτήσει ο Αμπαζής ένα μικρό στρατό!

Είναι ψέμα πως με "ακέφαλο" το ΔΗΠΕΘΕ όλοι έσπευσαν αμέσως και εθελοντικά (τί είναι αυτό; χωρίς χρήματα;) να βοηθήσουν στην παιδική παραγωγή που ανεβαίνει σε λίγες μέρες (η αλήθεια είναι πως συναντήθηκαν για να καταστρωθεί σχέδιο εξόντωσης του επόμενου καλλιτεχνικού διευθυντή με σκοπό να φέρουν τον Αμπαζή νύχτα ξανά στην πόλη!). Τί σημασία έχουν όμως όλα αυτά; Χεστήκαμε παντελώς για το τί θα προσφέρει στα παιδιά μας αυτή η παράσταση, έτσι δεν είναι ΑΝΩΝΥΜΕ; Η παράσταση έχει κριθεί ήδη ως αποτυχημένη γιατί ο αριθμός των επαγγελματιών δεν είναι συγκεκριμένος. Αλλά βέβαια μετά, θα τσιρίζαμε σαν πουλιά για τους προϋπολογισμούς...

Όλα είναι ένα ψέμα (μια που γίναμε και "Καζαντζιδάκια")... όλα ήταν καιροσκοπικοί ερασιτεχνισμοί. Γιατί δε θα βόλευε καθόλου να είναι αλήθεια, σωστά;

Προφανώς ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος αναπολεί τις εποχές που ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πόλης έκανε τα απολύτως απαραίτητα για τον παχυλό μισθό του και την κοπανούσε νωρίς νωρίς από το γραφείο "για να ταΐσει τα αλόγατα"...

Προφανώς ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος αναπολεί τις εποχές που ο/η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ ήταν απλώς Πρόεδρος... (ακούς εκεί να παίζει η πρόεδρος σε παράστασεις συμμετέχοντας και αυτή ως πραγματικός στρατιώτης... αυτά είναι ερασιτεχνισμοί)...

Προφανώς ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος αναπολεί τις εποχές που οι θεατρικές ομάδες της πόλης βρίσκονταν σε αντίπαλα στρατόπεδα και συνεργαζόντουσαν μόνο αν υπήρχε "απώτερος σκοπός"...

Προφανώς ο συγκεκριμένος ΑΝΩΝΥΜΟΣ δημοσιογράφος αναπολεί τις εποχές που οι ερασιτέχνες της πόλης ήταν πάάάρα πολύ μακριά από το ΔΗΠΕΘΕ και κυνηγούσαν τα σεμινάρια με το τουφέκι...

Δεν ξέρω αν ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής έχει τη στήριξη του Δημάρχου (χα!χα!χα!), όμως κάποιος ΑΝΩΝΥΜΟΣ σίγουρα την έχει... αμοιβαία είναι αυτά άλλωστε...

 

Μαδεμτζίδης Αντώνης

(σφραγίδα-υπογραφή)  

 

Share

Σχόλια  

 
#1 Ντροπή!pipi 04-10-2012 11:55
Δεν πρόκειται για ανώνυμο δημοσιογράφο αλλά για ανώνυμο λιβελογράφο. Οι δημοσιογράφοι γράφουν -εκτός από δημοσίως- επωνύμως. Λίβελος ο οποίος δείχνει κίνητρα και σχέσεις του συντάκτη με τον "ήρωα" που ήρθε να σώσει την ποιότητα της τέχνης στην Καβάλα.
Ο δε τίτλος "Ο Επαγγελματισμός επιστρέφει στο ΔΗΠΕΘΕ" μόνο ως αστείος μπορεί να εκληφθεί. Μου θυμίζει την περίφημη ατάκα Λαζόπουλου, όταν υποδυόταν την πλούσια Εμμανουέλα Γρουμπουλάκη (μητέρα της Μισέλ, η οποία μιλούσε συνεχώς στο τηλέφωνο με θέμα την Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη) και η οποία έλεγε: "Επιτέλους... μπήκε μαχαιροπήρουνο στο τραπέζι μας"
Κάπως έτσι ο περίγυρος Σιμιτσή αντιμετωπίζει την όλη κατάσταση. Έβαλαν έναν Αθηναίο, άνθρωπο για όλες τις δουλειές τους, κι όλοι οι άλλοι είναι τα χωριατάκια που δεν είχαν καμία θέση στο ΔΗΠΕΘΕ.
Ας θυμούνται όμως ότι οι ερασιτέχνες του θεάτρου στην Καβάλα, προϋπήρχαν του Γκόνη, του Σιμιτσή, του Αμπαζή... ακόμη και του Κραουνάκη και ότι δεν είναι τρεις-τέσσερις παρέες αλλά δεκάδες (έως και εκατοντάδες άτομα αν ανατρέξει κανείς στην τελευταία 20ετία) και ότι δεν είναι πρόβατα.
 
 
#2 Περί ΔΗΠΕΘΕΚωστής Σιμιτσής 07-10-2012 22:59
Απαντώ από εδώ στα σχόλια του Αντώνη Μαδεμτζίδη που με αφορούν:

1) Ακόμη αναπαράγεται πως το ΔΗΠΕΘΕ κινδύνεψε να διαλυθεί εξαιτίας της αμέλειας κάποιου δημοτικού υπαλλήλου. Και ότι σώθηκε χάρη στη συγκέντρωση που έγινε από κάποιους αυτοαποκαλούμεν ους "φίλους του". Όπως είπα στη συγκέντρωση εκείνη και όπως αποδείχτηκε από τη ζωή, το ΔΗΠΕΘΕ ούτε κινδύνεψε να διαλυθεί ούτε ήταν υποχρεωμένο να μετατραπεί σε κοινωφελή επιχείρηση. Και δεν σώθηκε από τη συγκέντρωση, στην οποία το μόνο που έγινε ήταν να ακουστούν δριμείς χαρακτηρισμοί, ακόμη και βρισιές εναντίον μου (θυμηθείτε πώς με αποκάλεσε ένας νεαρός ηθοποιός, επαγγελματίας, μη Καβαλιώτης, που πληρωνόταν από το ΔΗΠΕΘΕ και εξακολούθησε να δουλεύει και στις επόμενες περιόδους, διότι αν και είχα το ηθικό δικαίωμα δεν έθεσα κανένα απολύτως βέτο στις επιλογές του Θ. Αμπαζή). Ακόμη και οι πιο "σοβαροί" ομιλητές εκείνης της σκοτεινής μέρας με εγκάλεσαν ότι μεθόδευα τη διάλυση του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας προς όφελος της Κομοτηνής. Όμως καμιά συγγνώμη δεν άκουσα από τους ρήτορες της ευκαιρίας, όταν διαψεύστηκαν οι ανοησίες τους. Πώς να την ακούσω όμως, όταν δεν τους βλέπω στις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ και του Φεστιβάλ Φιλίππων ή στις άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου;

2) Η περίοδος του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ με άποψη και συνεχή παρουσία στην Καβάλα για σκληρή δουλειά εγκαινιάστηκε από μένα. Το ίδιο και η περίοδος των προέδρων, των αντιπροέδρων ή των αντιδημάρχων με άποψη (ακόμη και αν είναι αντίθετη από τη δική μου, όπως φάνηκε ακόμη και τελείως πρόσφατα). Κάποιοι δημοσιογραφικοί και κομματικοί κύκλοι τη μια φορά το θεωρούν δική μου προσωπική αδυναμία (δεν ελέγχω ούτε τους "δικούς μου"). Την άλλη φορά ως διαλυμένο μαγαζί. Κανείς δεν σχολιάζει το αυτονόητο: υπάρχει και ενδοπαραταξιακή δημοκρατία και σεβασμός στην τεκμηριωμένη διαφορετική άποψη.

3) Θα πρέπει βέβαια ο αρθρογράφος να δώσει όνομα στον καλλιτεχνικό διευθυντή που έπαιρνε τον παχυλό μισό του και μετά την κοπανούσε για να ταΐσει τα αλόγατα.

4) Επίσης, ο αρθρογράφος θα πρέπει να αντιληφθεί πως δεν είναι απαραίτητο όλοι να έχουμε τις ίδιες απόψεις με εκείνον. Και ότι όποιος διαφωνεί δεν είναι πληρωμένος κονδυλογράφος ή διαπλεκόμενος ή κολλημένος σε προσωπικές σχέσεις. Ούτε ανήκει στον "περίγυρο Σιμιτσή", όπως επιμένει κάτω από το κείμενο ένας ανώνυμος σχολιαστής (υπάρχει άραγε "περίγυρος"; ή όποιος τύχει για οποιοδήποτε θέμα να συμφωνήσει μαζί μου ή ακόμη και να με επαινέσει -οποίο έγκλημα καθοσιώσεως- θεωρείται κολλητός, φίλος, γλείφτης και τα παρόμοια;). Ο "αποκάτω σχολιογράφος" του Αντ. Μαδεμτζίδη τα βάζει με τους "Αθηναίους" καλλιτεχνικούς διευθυντές. Αναλογίζεται πόσους παίρνουν τα σκάγια του;
 
 
#3 ΑΠ: Στρατευμένοι ερασιτέχνες ή στρατευμένη δημοσιογραφία;Αντώνης Μαδεμτζίδης 08-10-2012 08:09
κ. Κωστή Σιμιτσή,
πολύ θα ήθελα να διαφωνούμε αλλά δυστυχώς... φαίνεται πως δεν...

1) Τα "περί αμέλειας δημ. υπαλλήλου" δεν τα είπα εγώ. Τα είπες εσύ στο Δημοτικό Συμβούλιο με άλλα λόγια ("οι νομικοί δεν εκτίμησαν την κατάσταση σωστά... έγινε ένα λάθος στις ημερομηνίες" κλπ.). Αλλά αυτό δεν είναι η ουσία...
Ποτέ δεν ανέφερα πως το "ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. σώθηκε" από εκείνη την Κυριακάτικη συγκέντρωση στο Βαλάκου, ούτε καν από τις 3.000τόσες υπογραφές που μαζεύτηκαν... αλλά ούτε αυτή είναι η ουσία...
Το νόημα του άρθρου είναι πως τελικά ΕΓΙΝΕ αυτή η συγκέντρωση, ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΝ αυτές οι υπογραφές, οι πολίτες συσπειρώθηκαν (συμφωνώ... ακόμη και αυτοί που δεν ξέρουν που είναι το... ΠΑΛΛΑΣ) και ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ στόχο της ζωής τους να βρίσουν το Δήμαρχο!!!

2) Δεν έχω άποψη επί του θέματος

3) Φυσικά και δε θα δώσω όνομα για τον συγκεκριμένο καλλ. διευθυντή, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί δεν υπήρχε τίποτε παράνομο στην όλη υπόθεση. Ωστόσο, δεν είναι καθόλου δύσκολο να καταλάβεις ποιος είναι (αν υπάρχει νόημα). Αν επιμένεις, με ένα προσωπικό μήνυμα στο fb θα μπορούσα να βοηθήσω. Ωστόσο και εδώ το θέμα δεν ήταν το πρόσωπο, αλλά η νοοτροπία...

4) Το νόημα του άρθρου δεν έχει να κάνει με μία σεβαστή αντίθετη άποψη από τη δική μου (που ίσως να μη μπορώ να την τεκμηριώσω και αρκετά καλά, καθότι δεν είμαι "επαγγελματίας" του είδους), αλλά με τη σιγουριά "προβατοποίησης άμυαλων ανθρώπων" του ΑΝΩΝΥΜΟΥ δημοσιογράφου.

Όσο για τον "αποκάτω σχολιογράφο" (χα!χα! καλό!), φαντάζομαι μπορεί αν σχολιάσει μόνος του αν υπάρχει λόγος.
 

2009©Kavalacity.net