Εκτύπωση

Η απάντηση του Θοδωρή Αμπαζή

Συγγραφέας: Αντώνης Μαδεμτζίδης.... Δημοσίευση στη κατηγορία Τοπικά

Σας άρεσε το άρθρο?
(3 ψήφοι, μέση τιμή 5.00 από τα 5 αστέρια)

MTAT1Αφού έδειχνε να καταλαγιάζει ο "σάλος" που είχε ξεσπάσει μέσω facebook, εφημερίδων και επιστολών, για τα "παρασκήνια" στην επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, ήρθε η καταγγελία του Δημάρχου κ.Σιμιτσή για τα οικονομικά του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. επί Αμπαζή να ρίξει και πάλι λάδι στη φωτιά.

Η καταγγελία αφορούσε το ποσό των 100.000 ευρώ που χρειάστηκε "ο Γλάρος" και το "Είμαι Γλάρος" και το πως αυτά ξοδεύτηκαν.

Αυτό φαίνεται πως ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Με κείμενό του ο κ.Αμπαζής, από την Πάτρα στην οποία βρίσκεται πλέον, εξηγεί αυτά που τον "πίκραναν" στο συγκεκριμένο θέμα αλλά και τους τρόπους που λαμβάνονταν οι αποφάσεις για τα οικονομικά των παραστάσεων.

Η απάντηση του Θοδωρή Αμπαζή:

Αγαπημένοι φίλοι,

Καιρό τώρα παρακολουθώ την προσπάθεια εκμηδένισης του έργου που έγινε κατά την περίοδο της θητείας μου στην Καβάλα και τον χυδαίο τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να σπιλώσουν εμένα αλλά και το προσωπικό του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Οι λόγοι της σιγής μου μέχρι τώρα ήταν δύο:

1) Διότι πιστεύω ότι η Τέχνη οφείλει να ενώνει τους ανθρώπους και η οποιαδήποτε ανάμιξή μου θα έριχνε λάδι στη φωτιά, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ότι προσπαθήσαμε από κοινού να κάνουμε όλον τον καιρό της συνεύρεσης μας

2) Διότι το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. βρισκόταν σε διαδικασία επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή και δεν ήθελα ούτε στο ελάχιστο να φανεί ότι επεμβαίνω στη διαδικασία.

Άκουσα λοιπόν και διάβασα πολλά και προσπάθησα να κρατήσω τη ψυχραιμία μου, ειδικά όταν λέγονταν απίστευτα ψεύδη και επιμελώς δημιουργείτο ένα απαξιωτικό κλίμα για το πρόσωπό μου.

Όλα μπορώ να τα ανεχτώ και σε μεγάλο βαθμό να τα κατανοήσω. Αυτό όμως που έγινε σχετικά με την παράσταση “Γλάρος” ξεπερνά τα όρια της χυδαιότητας.

Για να γνωρίζουν οι ευκολόπιστοι, όλα τα οικονομικά του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. εκείνη την περίοδο περνούσαν από τον

έλεγχο της κυρίας Σπανδώνη και -όσον αφορά στη λίστα των οφειλών -και από του Δημάρχου.

Με το απαράδεκτο μπέρδεμα που δημιούργησε η διαχείριση του Φεστιβάλ και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από δύο διαφορετικούς ανθρώπους (κάτι που απ' ότι γνωρίζω ο Δήμαρχος αναγνώρισε ότι ήταν λάθος), ενώ ταυτόχρονα η διαχείριση γινόταν από το ίδιο γραφείο, βρέθηκαν να αυξάνονται τα χρέη του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. , εν γνώσει του Δημάρχου και της κυρίας Σπανδώνη. Οι επιλογές πληρωμών γίνονταν μετά από συγκατάθεση και καθοδήγηση της κυρίας Σπανδώνη. Πάμε τώρα στον “Γλάρο”. Ο προϋπολογισμός του Γλάρου ήταν 90.000€. Ο προϋπολογισμός αυτός εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο και μάλιστα δημοσιεύθηκε και στις εφημερίδες. Για όσους καταλαβαίνουν από θεατρικές παραγωγές, ο προϋπολογισμός αυτός, αν σκεφτεί κανείς ότι επρόκειτο για μια παραγωγή με 11 ηθοποιούς και τρίμηνη παρουσία στην Καβάλα, ήταν πολύ χαμηλότερος από οποιαδήποτε ανάλογη παραγωγή σε όλη τη χώρα. Τα ποσά ήταν αυτά που ορίζει ο νόμος και οι τότε συλλογικές συμβάσεις του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Τα χρήματα αυτά δίδονταν, βάσει της Προγραμματικής Σύμβασης με το Υπουργείο Πολιτισμού για αυτόν τον σκοπό. Ξοδεύονταν δε κυρίως στην αγορά της Καβάλας -αφού οι ηθοποιοί έμεναν στην πόλη-, αλλά και σε προμηθευτές υλικών της πόλης. Άρα εκτός του μεγαλύτερου ποσού που γυρίζει στο κράτος μέσω Φόρων και στο Ι.Κ.Α.

Τα υπόλοιπα διακινούνται στην Καβάλα. Τον Ιανουάριο του 2011 μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου έγινε παράταση των συμβολαίων των ηθοποιών κατά ένα μήνα. Ο λόγος ήταν να παρουσιαστεί ο “Γλάρος” και σε μαθητές σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως και έγινε. Το κόστος αυτής της παράτασης συμβολαίων ήταν περίπου 11.000 € (7 επαγγελματίες ηθοποιοί για να εισπράξουν το νόμιμο ποσό του Σ.Ε.Η.- σημειωτέον ότι ο καθαρός μισθός τους είναι περίπου τα μισά). Αυτό το επιπλέον ποσό είναι που χρησιμοποίησαν οι διάφοροι “φίλοι” του Πολιτισμού για να ξεκινήσουν την εκστρατεία εναντίον μου. Επειδή στη χώρα μας όποιος θέλει πετάει μια μπαρούφα, που πάντα βρίσκει πρόσφορο έδαφος να γονιμοποιηθεί και να κυοφορήσει (η βλακεία είναι ακόμη πλεονασματική), άρχισε το καλοκαίρι του 2011 ένα θέμα -δήθεν -σκοτεινής συναλλαγής με την εφημερίδα “Εβδόμη”. Βγήκα τότε στην τηλεόραση και εξήγησα όλα τα παραπάνω. Το θέμα ανέκυψε πάλι τώρα (που δεν είμαι πια στην Καβάλα) και το καπηλεύονται κυρίως η κυρία Σπανδώνη και ο κύριος Σιμιτσής για λόγους που σίγουρα δεν έχουν πλέον να κάνουν με τις τότε διαφωνίες μας. Τους λόγους τους ξέρουν οι ίδιοι και οι συνεργάτες τους. Σημειωτέον ότι με την κυρία Σπανδώνη είχα και το προηγούμενο καλοκαίρι καλές σχέσεις και είχαμε συζητήσει για το πως ανέβηκε ο προϋπολογισμός του Γλάρου λόγω της παράτασης συμβολαίων. Στην τελευταία δε συνάντηση που είχα με τον κύριο Σιμιτσή, παρουσία της κυρίας Βαβαλέσκου, Δημητριάδη και Καραπιπερίδη ο κύριος Σιμιτσής ανέφερε ότι έδωσα αυτά τα 10 000 ευρώ στην Εβδόμη για προσωπική μου προβολή. Όταν εξοργίστηκα και απήντησα ότι με αυτά τα λεφτά θα μπορούσα να έχω εξώφυλλο σε μεγάλη Αθηναϊκή εφημερίδα και τον παρέπεμψα να διαβάσει ξανά το βιογραφικό μου, το πήρε πίσω. Οι άνθρωποι που ήσαν κοντά στο θέατρο τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν τον τρόπο που διοίκησα το θέατρο και ειδικά τη συμπεριφορά μου στις οικονομικές συναλλαγές. Γνωρίζουν ότι ποτέ δεν πληρώθηκα για τα σεμινάρια και τα εργαστήρια, ότι συνέθεσα αφιλοκερδώς μουσική για τις παραστάσεις “Βορράς” (Φεστιβάλ Φιλίππων), “Γλάρος”, “Είμαι Γλάρος”, “Και Ιουλιέτα”, “Φάρμα των Ζώων”, και σκηνοθέτησα δωρεάν το "Μια βαλίτσα μουσική", ότι προτιμούσα να πληρώνω από την τσέπη μου έξοδα παραστάσεων με τους καλλιτέχνες, ότι φιλοξενούσα συνεχώς στο σπίτι μου συντελεστές και ηθοποιούς ώστε να μειώνονται τα έξοδα διαμονής. Τα περίφημα 100.000 που στοίχισε η παραγωγή “Γλάρος” ήταν ίσο με το κόστος δύο μονοήμερων εκδηλώσεων του Δήμου. Μέσω αυτής της παραγωγής παρουσιάσαμε μια παράσταση του σημαντικότερου θεατρικού συγγραφέα της σύγχρονης δραματουργίας σε πολλούς συμπολίτες μας και μαθητές, δημιουργήσαμε ποικίλες δράσεις σε συνεργασία με όλες τις ομάδες της πόλης και δημιουργήσαμε αίσθηση στην Αθήνα, όταν αυτή παρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης και εκτιμήθηκε από τους σημαντικότερους ανθρώπους του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού και εκπροσώπους του Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσης οι ηθοποιοί της παράστασης εργάστηκαν αφιλοκερδώς στην παραγωγή “Είμαι γλάρος” που αναγνωρίστηκε πανελλαδικά ως μια ενδιαφέρουσα καινοτόμα δράση.

Είμαι ευγνώμων που υπηρέτησα για δυόμισι χρόνια τους πολίτες της Καβάλας. Γνώρισα σημαντικούς ανθρώπους και έμαθα πολλά. Δυστυχώς σε εποχές κρίσης αυτοί που νοιώθουν την ανεπάρκειά τους να φανερώνεται και την επιρροή τους να φθίνει, κάνουν τις τελευταίες προσπάθειες να παρασύρουν όσους περισσότερους μπορούν στην καταστροφή τους. Ε λοιπόν δεν θα τους ακολουθήσουμε αυτήν την φορά.

Σας τιμώ όλους
Θοδωρής Αμπαζής

Share

2009©Kavalacity.net